artykuł nr 6

Wyjaśnienia

                                                                                                          Opoczno, 21.02.2013r.

 

                                     Zarząd Dróg Powiatowych

                                           w Opocznie

 

 

 

dotyczy: przetargu nieograniczonego nr TZ.3403.02.2013

 

„Rozbudowa drogi powiatowej nr 3108E na odcinku gr. gminy Opoczno/Drzewica – Drzewica.

Etap I Jelnia – Drzewica.”

 

 

 

 

 

 

Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) przekazuję poniżej treść zapytań i wątpliwości wniesionych przez Wykonawców wraz z udzielonymi wyjaśnieniami:

 

Pytanie 1:

Czy Zamawiający potwierdza, że do wykonania mieszanki do kruszywa stabilizowanego cementem należy zastosować wyłącznie kruszywo łamane o uziarnieniu od 0/31,5mm? Jeśli nie to prosimy o podanie uziarnienia kruszywa na tę warstwę.

Odpowiedź:

Ulepszone podłoże należy wykonać z mieszanki związanej cementem składającej się z kruszywa o kontrolowanym uziarnieniu i cementu.

Wymagane parametry i właściwości mieszanki przeznaczonej na ulepszone podłoże zostały przedstawione w załączonej nowej STWiORB  D-04.05.01 (opublikowanej na stronie BIP Zamawiającego), która zastępuje dotychczas istniejącą.

 

 

Pytanie 2:

Prosimy o doprecyzowanie wymagań dla warstwy wyrównawczej AC 16 W 35/50 dla KR 3-4, gdyż w SST dla tej mieszanki podano krzywe uziarnienia i zawartość asfaltu jakie charakteryzują mieszankę AC 22 P KR 3-4. Jaką mieszankę należy przyjąć do kalkulacji warstwy wyrównawczej?

Odpowiedź:

Na warstwę wyrównawczą należy przyjąć mieszankę mineralno-asfaltową AC 16 W 35/50 dla KR3-4. Wymagane właściwości muszą być zgodne z Wytycznymi technicznymi nawierzchni asfaltowych na drogach publicznych WT-2 Nawierzchnie asfaltowe 2008 oraz WT-1 Kruszywa 2008.

 

Pytanie 3:

Prosimy o udostępnienie załączników do kosztorysu.

Odpowiedź:

Załączniki do kosztorysu zostały umieszczone na stronie BIP Zamawiającego wraz z umieszczeniem ogłoszenia o zamówieniu pod nazwą: „ZAŁĄCZNIK 1” do „ZAŁĄCZNIK 11”.

 

Pytanie 4:

Prosimy o udostępnienie szczegółów konstrukcyjnych (konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników, ścieku trójkątnego, poszerzenia).

Odpowiedź:

Szczegóły konstrukcyjne zostały umieszczone na stronie BIP Zamawiającego wraz z umieszczeniem ogłoszenia o zamówieniu pod nazwą: „RYS. 4. SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNE”, „RYS. 5. SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNE 1”, „RYS. 5 SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNE 2”.

 

Pytanie 5:

Prosimy o udostępnienie projektu docelowej organizacji ruchu.

Odpowiedź:

Zamawiający dołącza na stronie BIP Projekt stałej organizacji ruchu.

 

Pytanie 6:

Prosimy o sprecyzowanie typu wiaty przystankowej.

Odpowiedź:

Należy przyjąć konstrukcję i materiały z jakich powinna być wykonana wiata zgodnie
z zapisem w STWiORB D-10.10.02 (wiata przystankowa) i wymiarach umożliwiających montaż w wyznaczonych miejscach lecz nie mniejsze niż 2,7m x 1,4m x 2,5m (pozycja 74 przedmiaru branży drogowej). Wiaty przystankowe należy wyposażyć w kosz na śmieci betonowy, wolnostojący oraz tablicę informacyjną o wymiarach 700x700mm.

 

Pytanie 7:

Dotyczy § 21 pkt. 1 Umowy

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zaakceptuje polisę odpowiedzialności cywilnej (OC) na czas krótszy niż okres realizacji umowy i okres gwarancji, jeżeli Wykonawca pisemnie zobowiązuje się do utrzymania ciągłości ubezpieczenia OC przez cały okres wykonywania umowy i gwarancji. Wykonawca posiada roczną polisę OC, której termin obowiązywania upływa w trakcie realizacji. Wykupienie polisy odpowiedzialności cywilnej na cały okres realizacji i gwarancji wiąże się z dodatkowymi kosztami, które należałoby uwzględnić w cenie oferty.

Odpowiedź:

Jeżeli Wykonawca posiada roczną polisę OC spełniającą wymogi określone w § 21 pkt. 2 projektu umowy, której termin obowiązywania upływa w trakcie realizacji zadania, Zamawiający zaakceptuje ją, jeżeli Wykonawca złoży pisemne zobowiązanie do utrzymania ciągłości ubezpieczenia OC przez cały okres prowadzenia robót i miesiąc po ich zakończeniu.

 

Pytanie 8:

Parametry dla Warstwy Wiążącej oparte są o nieaktualne Wytyczne Techniczne z 2008 dotyczące mieszanek mineralno-asfaltowych prosimy o zmianę na Wytyczne Techniczne (WT-1 i WT-2) z 2010. Dodatkowo prosimy o określenie krzywej uziarnienia dla w/w mieszanki.

Pytanie 9:

Parametry dla Warstwy Ścieralnej oparte są o nieaktualne Wytyczne Techniczne z 2008 dotyczące mieszanek mineralno-asfaltowych prosimy o zmianę na Wytyczne Techniczne (WT-1 i WT-2) z 2010. Dodatkowo prosimy o określenie krzywej uziarnienia dla w/w mieszanki.

Odpowiedź 8, 9:

Wymagania Techniczne dotyczące nawierzchni asfaltowych na drogach publicznych są rekomendowane przez Ministra Infrastruktury do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Potwierdzamy, że n/w Wytyczne są obowiązujące:

- WT-1 Kruszywa 2008 (zarekomendowane 30 września 2008r.)

- WT-2 Nawierzchnie asfaltowe 2008 (zarekomendowane 26 lutego 2009r.)

Zgodnie ze STWiORB (D-05.03.05 Nawierzchnia z betonu asfaltowego), przy projektowaniu mieszanki mineralnej do AC, należy stosować wymagania i zalecenia zawarte w WT-1 Kruszywa 2008 oraz WT-2 Nawierzchnie 2008.

Do projektowania betonu asfaltowego AC przyjęto wymagania empiryczne.

Należy opracować projekt składu mieszanki mineralno-asfaltowej dla:

- warstwy wiążącej z AC 16 W dla KR3,

- warstwy ścieralnej z AC 11 S dla KR3 z asfaltem modyfikowanym PMB 45/80-55.


Pytanie 10:

Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności miedzy przedmiarem a opisem technicznym. W przedmiarze dotyczącym budowy przepustów przyjęto wykonanie jednego przepustu- P-3, natomiast w opisie technicznym jest zapis : „w ramach rozbudowy drogi powiatowej nr 3108E projekt obejmuje przebudowę trzech przepustów”. Prosimy o podanie ilości przepustów, jaką należy uwzględnić w wycenie. Prosimy również o wyjaśnienie czy w wycenie należy uwzględnić podbudowę z mieszanki mineralno-cementowej MCE, która została wymieniona w opisie technicznym.

Odpowiedź 10

Zamawiający wyjaśnia, że zgodnie z zapisem SIWZ, zadanie jest realizowane w oparciu o istniejący projekt budowlany opracowany dla drogi o długości  4 352 mb, z czego zakres rzeczowy przewidziany do realizacji obejmuje tylko odcinek o długości 1 570 mb tj. od km 14+080 do km 15+650.

Z tego względy opis techniczny jest dla całego projektu, natomiast przedmiar odnosi się do zakresu robót przewidzianego do realizacji w niniejszym postępowaniu, tj do jednego przepustu zlokalizowanego w km 14+276 (opisanego w pkt. V.8 opisu technicznego).

Zamawiający wyjaśnia również, że podbudowa z mieszanki mineralno-cementowej MCE nie jest przewidziana dla odcinka w km 14+080 - 15+650.

 

 

Niniejsze wyjaśnienia i odpowiedzi stanowią integralną część  SIWZ.

 

artykuł nr 7

Rozbudowa drogi powiatowej nr 3108E na odcinku gr. gminy Opoczno/Drzewica - Drzewica. Etap I Jelnia - Drzewica

 Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.bip.zdp.opoczno.pl


Opoczno: Rozbudowa drogi powiatowej nr 3108E na odcinku gr. gminy Opoczno/Drzewica - Drzewica. Etap I Jelnia - Drzewica.
Numer ogłoszenia: 57824 - 2013; data zamieszczenia: 12.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Opocznie , ul. Rolna 5, 26-300 Opoczno, woj. łódzkie, tel. 044 7361125, faks 044 7543462.

· Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdp.opoczno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa drogi powiatowej nr 3108E na odcinku gr. gminy Opoczno/Drzewica - Drzewica. Etap I Jelnia - Drzewica..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Część drogi powiatowej nr 3108E na odcinku granica gminy Opoczno/Drzewica - Drzewica o całkowitej długości 4 352 mb zaplanowana jest do wykonania w pierwszym etapie na odcinku o długości 1 570 mb tj. od początku miejscowości Jelnia do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 728 w miejscowości Drzewica, na którym występuje zwarta zabudowa mieszkaniowo-gospodarcza. Zakres rzeczowy przewidzianego do realizacji etapu obejmuje: Realizację projektu na odcinku między miejscowościami Jelnia i Drzewica o dł. 1 570 mb tj. km 14+080 do 15+650, w tym m.in.: Jezdnia- poszerzenie jezdni do 6 m, po uprzednim rozebraniu zniszczonych krawędzi na szerokości 0,5m i wykonaniu pełnej konstrukcji jezdni na obustronnych poszerzeniach, -wykonanie wzmocnionej nawierzchni o nośności 100 kN/oś składającej się z warstw: ścieralna (5cm), wiążąca (7cm), - przebudowę 2 szt. skrzyżowań z drogami gminnymi. Chodniki i zatoki- budowę chodników dla pieszych z kostki betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej w terenie zabudowanym wsi Jelnia, - wykonanie 2 szt. nowych zatok autobusowych Odwodnienie- wykonanie nowego przepustu stalowego z blach falistych pod drogą o świetle 2x100cm i długości 14,6 mb, - wykonanie rowu krytego z rur HDPE śr. 50 cm, wraz z niezbędnymi studniami rewizyjnymi, osadnikami i przykanalikami. - odtworzenie rowów przydrożnych na całym pozostałym odcinku i ich umocnienie betonowymi płytami ażurowymi na powierzchni ok. 1358 m2. Zjazdy- wykonanie przebudowy zjazdów ( o nawierzchni z kostki betonowej i o nawierzchni z kruszywa). Pobocza- wykonanie poboczy z kruszywa łamanego o grubości warstwy 15 cm . Oznakowanie i bariery ochronne - wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego osiowego i na przejściu dla pieszych, wymiana i uzupełnienie oznakowania pionowego oraz ustawienie poręczy ochronnych zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. Usunięcie kolizji z istniejącym wodociągiem - ze względu na kolizję istniejącego wodociągu z projektowanymi rozwiązaniami drogowymi (poszerzenie jezdni, budowa zatoki autobusowej i krytego rowu pod zatoką), zgodnie z warunkami wydanymi przez PGKM w Drzewicy, niezbędne jest przebudowanie istniejącego wodociągu na łącznym odcinku 37mb. Podczas układania nawierzchni ścieralnej przy łączeniu szwów poprzecznych i podłużnych należy zastosować taśmy uszczelniające (termoplastyczne). Ponadto Wykonawca oznakuje roboty zgodnie z istniejącym projektem organizacji ruchu oraz zapewni obsługę geodezyjną - wyznaczenie punktów głównych obiektu, obsługę w trakcie realizacji i inwentaryzację powykonawczą. Koszty te nie podlegają odrębnej zapłacie i zostały określone w kwocie umownej. Wykonawca w trakcie wykonywania robót jest zobowiązany do zabezpieczenia punktów geodezyjnych. W przypadku zniszczenia zobowiązany jest na własny koszt do ich odtworzenia. Gruz, zanieczyszczenia, nadmiar gruntu i grunt nieprzydatny stanowi własność Wykonawcy i powinien on je usunąć poza pas drogowy z uwzględnieniem przepisów ustawy o odpadach. Materiały z rozbiórki przydatne do ponownego wbudowania stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest odwieźć je na plac Obwodu Drogowo Mostowego w Opocznie i tam złożyć na wskazanym miejscu. Przydatność materiałów oceni w porozumieniu z Zamawiającym inspektor nadzoru. Drzewa z wycinki stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest odwieźć je na plac Obwodu Drogowo Mostowego w Opocznie i tam złożyć na wskazanym miejscu. Wszystkie materiały użyte do wykonania w/w zadania powinny posiadać świadectwa jakości, deklaracje zgodności z normą, aprobaty techniczne zatwierdzone przez IBDiM. Wykonawca pokryje ewentualne koszty badań potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów, i jest zobowiązany uwzględnić to w cenie ofertowej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

· Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

· Zamawiający planuje udzielić zamówień uzupełniających, nieobjętych zamówieniem podstawowym o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Pzp.,

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00-9, 45.11.10.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.13.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 100.000,00 zł 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a/ pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej Oddział w Paradyżu Filia w Opocznie Nr 77 8973 0003 0020 0376 2978 0006 b/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c/ gwarancjach bankowych d/ gwarancjach ubezpieczeniowych; e/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( tj. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z póź. zm.). Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin wpłynięcia na rachunek Zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać.

· III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 2 zadań odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego przetargu, tzn. zrealizował budowę, przebudowę, remont drogi publicznej o wartości nie mniejszej niż 2 500 000 PLN każde.

· III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   Wykonawca będzie miał dostępne w pełni sprawne jednostki sprzętu i środki transportu zapewniające wykonanie zamówienia. Warunek będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje: a/Wytwórnią mas bitumicznych o wydajności min. 25t/h położoną w uzasadnionej technologicznie odległości lub umową dostawy betonu asfaltowego - minimalna liczba jednostek - 1; b/Układarką mas bitumicznych o wydajności skorelowanej z wydajnością wytwórni, sterowaną elektronicznie- minimalna liczba jednostek - 1 c/Walec wibracyjny średni- minimalna liczba jednostek - 2 d/Walec ogumiony - minimalna liczba jednostek - 1 lub posiada pisemne zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia mu w/w jednostek sprzętu.

· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się doświadczeniem zawodowym odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na następujące stanowiska: -Kierownik budowy w specjalności drogowej - min. 1 osoba, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno -budowlanej bez ograniczeń, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, która pełniła funkcję kierownika budowy lub robót przy min. 2 robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg klasy min. Z. -Kierownik robót w zakresie robót drogowych- min. 1 osoba, która posiada uprawnienia w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, która pełniła funkcję kierownika budowy/robót przy minimum 2 robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg publicznych. PERSONEL POMOCNICZY: W celu realizacji zamówienia Wykonawca zapewni również pozostały personel nie wymieniony powyżej, a niezbędny do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia, z odpowiednimi uprawnieniami (w przypadku sprawowania samodzielnej funkcji technicznej), min. 1 osobę posiadającą wymagane przepisami prawa uprawnienia do pełnienia funkcji : - Kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.

· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o   Wykonawca musi wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia poprzez posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem zamówienia, na wartość nie mniejszą niż 3,0 mln PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

· opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Strony przewidują możliwość dokonywania zmian w Umowie z wyjątkiem ograniczeń wyznaczonych przepisami art. 144 ust. 1 Pzp. 2.Poza sytuacjami określonymi w Umowie, zmiany Umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: a) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej; b) zaistnienia, po zawarciu Umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej: -o charakterze niezależnym od Stron, -którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem Umowy, -którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności; za siłę wyższą, warunkująca zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, które uniemożliwiają wykonanie umowy na warunkach w niej określonych. c) wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub zaniechanych mających wpływ na koszt i/lub termin realizacji zadania podstawowego. d) Wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego mających wpływ na koszt i/lub termin realizacji zadania podstawowego. e) zostały ujawnione wady opracowania projektowego, o których Zamawiający nie posiadał wiedzy, a które maja wpływ na termin lub koszt realizacji przedmiotu zamówienia. f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron; g) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony. 3. Wprowadzenie do umowy innych zmian, niż określone w ust. 2 może nastąpić wyłącznie pod warunkiem, że nie są objęte zakazem, o którym mowa w art. 144 ust. 1 Pzp. 4. Wszelkie zmiany, z zastrzeżeniem wyjątków w niniejszej umowie, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdp.opoczno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
 Zarząd Dróg Powiatowych w Opocznie, ul. Rolna 5, 26-300 Opoczno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.02.2013 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Opocznie, ul. Rolna 5, 26-300 Opoczno, pokój nr 1 /sekretariat/.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Załączniki:
RYS. 3.3. PRZEKROJE NORMALNE - ZJAZD INDYWIDUALNY I PUBLICZNY 6379 KB
RYS. 3.3. PRZEKROJE NORMALNE - ZJAZD INDYWIDUALNY I PUBLICZNY 5514 KB
RYS. 3.3. PRZEKROJE NORMALNE - ZJAZD INDYWIDUALNY I PUBLICZNY 4510 KB
RYS. 3.3. PRZEKROJE NORMALNE - ZJAZD INDYWIDUALNY I PUBLICZNY 3342 KB
RYS. 3.3. PRZEKROJE NORMALNE - ZJAZD INDYWIDUALNY I PUBLICZNY 2435 KB
RYS 3.3 PRZEKROJE NORMALNE - ZJAZD INDYWIDUALNY I PUBLICZNY 1350 KB
Plan sytuacyjny 5.5 SORMB
Plan sytuacyjny 4.5 SORMB
Plan sytuacyjny3.5 SORMB
Plan sytuacyjny 2.5 SOR772 KB
Plan sytuacyjny 1.5 SORMB
Opis techniczny SOR413 KB
Plan orientacyjny 172 KB
STWiORB-D-04.05.01 zmieniona502 KB
RYS .4 SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNEMB
BRANŻA DROGOWA PRZEPUSTY-PRZEDMIAR ROBÓT97 KB
BRANŻA WOD-KAN PRZEDMIAR ROBÓT CZ. PRZEDM-KOSZT836 KB
ZAŁĄCZNIK 11460 KB
ZAŁĄCZNIK 10215 KB
ZAŁĄCZNIK 9189 KB
ZAŁĄCZNIK 8.2255 KB
ZAŁĄCZNIK 8.1125 KB
ZAŁĄCZNIK 7173 KB
ZAŁĄCZNIK 6.2328 KB
ZAŁĄCZNIK 6.1134 KB
ZAŁĄCZNIK 5326 KB
ZAŁĄCZNIK 4306 KB
ZAŁĄCZNIK 3715 KB
ZAŁĄCZNIK 2.1125 KB
ZAŁĄCZNIK 2240 KB
ZAŁĄCZNIK 1320 KB
B. DROGOWA PRZEDMIAR CZ. PRZEDM-KOSZTMB
RYS. 6. WIDOK Z GÓRY 8211 KB
RYS. 6. WIDOK Z GÓRY 5200 KB
RYS. 6. WIDOK Z GÓRY 2220 KB
RYS. 6. PRZEKROJE KONSTRUKCYJNE 9528 KB
RYS. 6. PRZEKROJE KONSTRUKCYJNE 6416 KB
RYS. 6. PRZEKROJE KONSTRUKCYJNE 3498 KB
RYS. 6. PLAN SYTUACYJNY PRZEPUST 7247 KB
RYS. 6. PLAN SYTUACYJNY PRZEPUST 4254 KB
RYS. 6. PLAN SYTUACYJNY PRZEPUST 1231 KB
RYS. 5. SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNE 2452 KB
RYS. 5. SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNE 1269 KB
RYS. 3. PROFIL PODŁUŻNY 5322 KB
RYS. 3. PROFIL PODŁUŻNY 4372 KB
RYS. 3. PROFIL PODŁUŻNY 3.302 KB
RYS. 3. PROFIL PODŁUŻNY 2301 KB
RYS. 3. PROFIL PODŁUŻNY 1431 KB
RYS. 2. PLAN SYTUACYJNY 5MB
RYS. 2. PLAN SYTUACYJNY 4MB
RYS. 2. PLAN SYTUACYJNY 3MB
Rys 2 plan sytuacyjny 2845 KB
Rysunek 2 Plan sytuacyjny 1MB
Rys 1 Plan orientacyjny175 KB
Opis technicznyMB
STWiORBMB
SIWZ-Jelnia556 KB
Dostępne kategorie:
Zakup koparko-ładowarki w celu prowadzenia robót odwadniających i poprawy warunków gruntowo-wodnych pasów dróg powiatowych Powiatu Opoczyńskiego.
Zakup koparko-ładowarki w celu prowadzenia robót odwadniających i poprawy warunków gruntowo-wodnych pasów dróg powiatowych Powiatu Opoczyńskiego
Rozbudowa drogi powiatowej nr 3108E na odcinku gr. gminy Opoczno/Drzewica - Drzewica. Etap I Jelnia - Drzewica
Dostawa soli drogowej niezbrylającej gat. DR na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Opocznie
Usługi przy zimowym utrzymaniu dróg administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Opocznie w sezonie 2013/2014
Remont drogi powiatowej nr 3106E w miejscowości Prucheńsko Duże
Przebudowa drogi powiatowej nr 3110E - ul. Kilińskiego w Drzewicy
Przebudowa drogi powiatowej nr 1505E Skotniki - Ruszenice na odcinku Klew - Ruszenice
Opracowanie dokumentacji projektowej dla: Przebudowy drogi powiatowej nr 3101E na odcinku Sławno-Szadkowice
: Opracowanie dokumentacji projektowej dla: Rozbudowy drogi powiatowej nr 3113E - ulica Sikorskiego w Drzewicy wraz z mostem przez rzekę Brzuśnię
Dostawa materiałów kamiennych na potrzeby bieżącego utrzymania dróg w Zarządzie Dróg Powiatowych w Opocznie w roku 2013.
Rozbudowa drogi powiatowej nr 1504E na odcinku gr. powiatu piotrkowskiego/opoczyńskiego - Skórkowice -Żarnów. Etap III odcinek Afryka - Tomaszów i Przebudowa drogi powiatowej nr 1504E Skórkowice - Żarnów na odcinku obejmującym teren kolejowy z wyłączeniem
Rozbudowa drogi powiatowej nr 3108E na odcinku gr. gminy Opoczno/Drzewica - Drzewica. Etap I Jelnia - Drzewica
Dostawa emulsji asfaltowej C65 B3 PU/RC na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Opocznie w roku 2013