Wyjaśnienia
Opoczno, 21.02.2013r.
Zarząd Dróg Powiatowych
w Opocznie
„Rozbudowa drogi powiatowej nr 3108E na odcinku gr. gminy Opoczno/Drzewica – Drzewica.
Etap I Jelnia – Drzewica.”
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) przekazuję poniżej treść zapytań i wątpliwości wniesionych przez Wykonawców wraz z udzielonymi wyjaśnieniami:
Pytanie 1:
Czy Zamawiający potwierdza, że do wykonania mieszanki do kruszywa stabilizowanego cementem należy zastosować wyłącznie kruszywo łamane o uziarnieniu od 0/31,5mm? Jeśli nie to prosimy o podanie uziarnienia kruszywa na tę warstwę.
Odpowiedź:
Ulepszone podłoże należy wykonać z mieszanki związanej cementem składającej się z kruszywa o kontrolowanym uziarnieniu i cementu.
Wymagane parametry i właściwości mieszanki przeznaczonej na ulepszone podłoże zostały przedstawione w załączonej nowej STWiORB D-04.05.01 (opublikowanej na stronie BIP Zamawiającego), która zastępuje dotychczas istniejącą.
Pytanie 2:
Prosimy o doprecyzowanie wymagań dla warstwy wyrównawczej AC 16 W 35/50 dla KR 3-4, gdyż w SST dla tej mieszanki podano krzywe uziarnienia i zawartość asfaltu jakie charakteryzują mieszankę AC 22 P KR 3-4. Jaką mieszankę należy przyjąć do kalkulacji warstwy wyrównawczej?
Odpowiedź:
Na warstwę wyrównawczą należy przyjąć mieszankę mineralno-asfaltową AC 16 W 35/50 dla KR3-4. Wymagane właściwości muszą być zgodne z Wytycznymi technicznymi nawierzchni asfaltowych na drogach publicznych WT-2 Nawierzchnie asfaltowe 2008 oraz WT-1 Kruszywa 2008.
Pytanie 3:
Prosimy o udostępnienie załączników do kosztorysu.
Odpowiedź:
Załączniki do kosztorysu zostały umieszczone na stronie BIP Zamawiającego wraz z umieszczeniem ogłoszenia o zamówieniu pod nazwą: „ZAŁĄCZNIK 1” do „ZAŁĄCZNIK 11”.
Pytanie 4:
Prosimy o udostępnienie szczegółów konstrukcyjnych (konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników, ścieku trójkątnego, poszerzenia).
Odpowiedź:
Szczegóły konstrukcyjne zostały umieszczone na stronie BIP Zamawiającego wraz z umieszczeniem ogłoszenia o zamówieniu pod nazwą: „RYS. 4. SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNE”, „RYS. 5. SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNE 1”, „RYS. 5 SZCZEGÓŁY KONSTRUKCYJNE 2”.
Pytanie 5:
Prosimy o udostępnienie projektu docelowej organizacji ruchu.
Odpowiedź:
Zamawiający dołącza na stronie BIP Projekt stałej organizacji ruchu.
Pytanie 6:
Prosimy o sprecyzowanie typu wiaty przystankowej.
Odpowiedź:
Należy przyjąć konstrukcję i materiały z jakich powinna być wykonana wiata zgodnie
z zapisem w STWiORB D-10.10.02 (wiata przystankowa) i wymiarach umożliwiających montaż w wyznaczonych miejscach lecz nie mniejsze niż 2,7m x 1,4m x 2,5m (pozycja 74 przedmiaru branży drogowej). Wiaty przystankowe należy wyposażyć w kosz na śmieci betonowy, wolnostojący oraz tablicę informacyjną o wymiarach 700x700mm.
Pytanie 7:
Dotyczy § 21 pkt. 1 Umowy
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zaakceptuje polisę odpowiedzialności cywilnej (OC) na czas krótszy niż okres realizacji umowy i okres gwarancji, jeżeli Wykonawca pisemnie zobowiązuje się do utrzymania ciągłości ubezpieczenia OC przez cały okres wykonywania umowy i gwarancji. Wykonawca posiada roczną polisę OC, której termin obowiązywania upływa w trakcie realizacji. Wykupienie polisy odpowiedzialności cywilnej na cały okres realizacji i gwarancji wiąże się z dodatkowymi kosztami, które należałoby uwzględnić w cenie oferty.
Odpowiedź:
Jeżeli Wykonawca posiada roczną polisę OC spełniającą wymogi określone w § 21 pkt. 2 projektu umowy, której termin obowiązywania upływa w trakcie realizacji zadania, Zamawiający zaakceptuje ją, jeżeli Wykonawca złoży pisemne zobowiązanie do utrzymania ciągłości ubezpieczenia OC przez cały okres prowadzenia robót i miesiąc po ich zakończeniu.
Pytanie 8:
Parametry dla Warstwy Wiążącej oparte są o nieaktualne Wytyczne Techniczne z 2008 dotyczące mieszanek mineralno-asfaltowych prosimy o zmianę na Wytyczne Techniczne (WT-1 i WT-2) z 2010. Dodatkowo prosimy o określenie krzywej uziarnienia dla w/w mieszanki.
Pytanie 9:
Parametry dla Warstwy Ścieralnej oparte są o nieaktualne Wytyczne Techniczne z 2008 dotyczące mieszanek mineralno-asfaltowych prosimy o zmianę na Wytyczne Techniczne (WT-1 i WT-2) z 2010. Dodatkowo prosimy o określenie krzywej uziarnienia dla w/w mieszanki.
Odpowiedź 8, 9:
Wymagania Techniczne dotyczące nawierzchni asfaltowych na drogach publicznych są rekomendowane przez Ministra Infrastruktury do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Potwierdzamy, że n/w Wytyczne są obowiązujące:
- WT-1 Kruszywa 2008 (zarekomendowane 30 września 2008r.)
- WT-2 Nawierzchnie asfaltowe 2008 (zarekomendowane 26 lutego 2009r.)
Zgodnie ze STWiORB (D-05.03.05 Nawierzchnia z betonu asfaltowego), przy projektowaniu mieszanki mineralnej do AC, należy stosować wymagania i zalecenia zawarte w WT-1 Kruszywa 2008 oraz WT-2 Nawierzchnie 2008.
Do projektowania betonu asfaltowego AC przyjęto wymagania empiryczne.
Należy opracować projekt składu mieszanki mineralno-asfaltowej dla:
- warstwy wiążącej z AC 16 W dla KR3,
- warstwy ścieralnej z AC 11 S dla KR3 z asfaltem modyfikowanym PMB 45/80-55.
Pytanie 10:
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności miedzy przedmiarem a opisem technicznym. W przedmiarze dotyczącym budowy przepustów przyjęto wykonanie jednego przepustu- P-3, natomiast w opisie technicznym jest zapis : „w ramach rozbudowy drogi powiatowej nr 3108E projekt obejmuje przebudowę trzech przepustów”. Prosimy o podanie ilości przepustów, jaką należy uwzględnić w wycenie. Prosimy również o wyjaśnienie czy w wycenie należy uwzględnić podbudowę z mieszanki mineralno-cementowej MCE, która została wymieniona w opisie technicznym.
Odpowiedź 10
Zamawiający wyjaśnia, że zgodnie z zapisem SIWZ, zadanie jest realizowane w oparciu o istniejący projekt budowlany opracowany dla drogi o długości 4 352 mb, z czego zakres rzeczowy przewidziany do realizacji obejmuje tylko odcinek o długości 1 570 mb tj. od km 14+080 do km 15+650.
Z tego względy opis techniczny jest dla całego projektu, natomiast przedmiar odnosi się do zakresu robót przewidzianego do realizacji w niniejszym postępowaniu, tj do jednego przepustu zlokalizowanego w km 14+276 (opisanego w pkt. V.8 opisu technicznego).
Zamawiający wyjaśnia również, że podbudowa z mieszanki mineralno-cementowej MCE nie jest przewidziana dla odcinka w km 14+080 - 15+650.
Niniejsze wyjaśnienia i odpowiedzi stanowią integralną część SIWZ.