artykuł nr 1

Budowa chodnika i zjazdów przy drodze powiatowej nr 3117E ul. Sobieńska w Białaczowie

 Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.bip.zdp.opoczno.pl


Opoczno: Budowa chodnika i zjazdów przy drodze powiatowej nr 3117E ul. Sobieńska w Białaczowie
Numer ogłoszenia: 300526 - 2012; data zamieszczenia: 14.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Opocznie , ul. Rolna 5, 26-300 Opoczno, woj. łódzkie, tel. 044 7361125, faks 044 7543462.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa chodnika i zjazdów przy drodze powiatowej nr 3117E ul. Sobieńska w Białaczowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Rozwiązania projektowe : Parametry techniczne drogi : Klasa drogi Z - 1/2, Szerokość w liniach rozgraniczających - od 13,00 m do 14,50 m, Szerokość istn. jezdni - 5,00 - 5,20 m, Szerokość proj. jezdni - 6,00 m ( dla układu docelowego ), Spadek poprzeczny jezdni ok. 2 % daszkowy, Szerokość proj. chodnika - 1,50 m. Spadek poprzeczny chodnika 2 %, Spadek podłużny- zgodny z istn. niweletą krawędzi jezdni, Długość całkowita chodnika - 172,76 mb. Długość chodnika po stronie prawej od hm. 0+00,00 do hm. 1+50,39, Długość chodnika po stronie lewej od hm. 1+50,39 do hm. 1+72,76, Powierzchnia chodnika wg przedmiaru, Powierzchnia zjazdów wg przedmiaru. Chodniki : Ciąg pieszy zaprojektowano z kostki bet. barwionej grub. 8 cm na podsypce piaskowej grub. 3 cm , całość posadowiona na warstwie odcinającej z piasku grub. średnio 10 cm. Chodnik od strony jezdni ograniczony krawężnikiem o wym. 15 x 30 cm na ławie bet. z oporem, od strony ogrodzeń i istn. rowu, obrzeżem betonowym o wym. 6 x 20 cm. Szerokość proj. chodnika jednostronnego - 1,50 m, spadek poprzeczny jednostronny 2 %. Odwodnienie : Projektuje się ułożenie betonowych płyt ażurowych na skarpie rowu na długości 70 mb. i oczyszczenie istn. przepustu na skrzyżowaniu z drogą gminną oraz przy posesji nr 28. Na części rowu wzdłuż posesji nr 28, projektuje się przykrycie rowu na dług. 20 m. Istn. ściek betonowy dochodzący od mostu od strony Białaczowa projektuje się zaadoptować poprzez przykrycie go łupina betonową prefabrykowanego ścieku i przełożeniu istn. chodnika z płyt bet. 50x50x7 cm. Projektuje się po stronie prawej wykonanie dwóch ścieków podchodnikowych. Zjazdy do posesji : Planuje się rozbiórkę istn. nawierzchni zjazdów na całej szerokości ich występowania wraz z przepustami. Proj. typowe zjazdy wg KPED, będą miały szer. min. 4,50 - 5,50 m, długość od krawędzi jezdni do granicy pasa drogowego. Jezdnia zjazdów ograniczona będzie od strony jezdni krawężnikiem obniżonym, od strony posesji obrzeżem bet. o wym. 6 x 20 cm. Konstrukcja nawierzchni to : kostka bet. grub. 8 cm. na posypce cementowo-piaskowej grub. 3 cm i podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grub. 10-15 cm oraz warstwa odcinająca z piasku grub. min. 10 cm. Roboty ziemne : Projektuje się korytowanie na głębokość ok. 30 cm (dot. poszerzeń) i 10 cm dla chodników. Na poszerzeniach jezdni korytowanie wynosić będzie ok. 40 cm. Uwaga : w pobliżu urządzeń podziemnych roboty ziemne wykonywać ręcznie. Ze względu na położenie inwestycji w obszarze podlegającym ochronie konserwatorskiej, w trakcie wykonywania robót ziemnych wykonawca zapewni nadzór archeologiczny. Koszty związane z prowadzeniem nadzoru archeologicznego nie podlegają odrębnej zapłacie i zostaną określone w kwocie ogólnej. Ponadto Wykonawca oznakuje roboty zgodnie ze sporządzonym przez siebie, zatwierdzonym projektem organizacji ruchu oraz zapewni obsługę geodezyjną - wyznaczenie punktów głównych obiektu, obsługę w trakcie realizacji i inwentaryzację powykonawczą. Koszty te nie podlegają odrębnej zapłacie i zostały określone w kwocie umownej. Wykonawca w trakcie wykonywania robót jest zobowiązany do zabezpieczenia punktów geodezyjnych. W przypadku zniszczenia zobowiązany jest na własny koszt do ich odtworzenia. Gruz, zanieczyszczenia, nadmiar gruntu i grunt nieprzydatny oraz cienkie gałęzie i karpina z wycinki drzew stanowią własność Wykonawcy i powinien on je usunąć poza pas drogowy z uwzględnieniem przepisów ustawy o odpadach. Drzewa z wycinki i materiały z rozbiórki przydatne do ponownego wbudowania stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest odwieźć je na plac Obwodu Drogowo Mostowego w Solcu i tam oczyszczone i posegregowane złożyć w sposób uporządkowany na wskazanym miejscu. Przydatność materiałów oceni w porozumieniu z Zamawiającym inspektor nadzoru. Wszystkie materiały użyte do wykonania w/w zadania powinny posiadać świadectwa jakości, deklaracje zgodności z normą, aprobaty techniczne zatwierdzone przez IBDiM. Wykonawca pokryje ewentualne koszty badań potrzebnych dla udokumentowania wymaganej jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów, i jest zobowiązany uwzględnić to w cenie ofertowej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

·   Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

·   Zamawiający planuje udzielić zamówień uzupełniających, nieobjętych zamówieniem podstawowym o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy Pzp.,

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 3.500,00 zł. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: -pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej Oddział w Paradyżu Filia w Opocznie Nr 77 8973 0003 0020 0376 2978 0006, -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; -gwarancjach bankowych -gwarancjach ubezpieczeniowych; -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin wpłynięcia na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale, i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium w określonej wysokości i formie, zostanie wykluczony z postępowania.

III.2) ZALICZKI

·   Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać

· III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać

· III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać

· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się doświadczeniem zawodowym odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie kandydatów na następujące stanowiska: -Kierownik budowy w specjalności drogowej - min. 1 osoba, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno -budowlanej bez ograniczeń, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, która pełniła funkcję kierownika budowy lub robót przy min. 2 robotach budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg publicznych

· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o Wykonawca musi wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia poprzez posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem zamówienia, na wartość nie mniejszą niż 100 tys. PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·   wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

·   oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

·   opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·   oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·   aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·   wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·   nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dokumenty określone w SIWZ w pkt. 8

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Strony przewidują możliwość dokonywania zmian w Umowie z wyjątkiem ograniczeń wyznaczonych przepisami art. 144 ust. 1 Pzp. 2.Poza sytuacjami określonymi w Umowie, zmiany Umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: a) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej; b) zaistnienia, po zawarciu Umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej: o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem Umowy, którego nie można uniknąć ani któremu Strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności; Za siłę wyższą, warunkująca zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, które uniemożliwiają wykonanie umowy na warunkach w niej określonych. c) wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub zaniechanych mających wpływ na koszt i/lub termin realizacji zadania podstawowego. d) Wystąpiła konieczność wykonania zamówienia dodatkowego lub uzupełniającego mających wpływ na koszt i/lub termin realizacji zadania podstawowego. e) zostały ujawnione wady opracowania projektowego, o których Zamawiający nie posiadał wiedzy, a które maja wpływ na termin lub koszt realizacji przedmiotu zamówienia. f) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron; g) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; 3. Wprowadzenie do umowy innych zmian, niż określone w ust. 2 i 3 może nastąpić wyłącznie pod warunkiem, że nie są objęte zakazem, o którym mowa w art. 144 ust. 1 Pzp. 4. Wszelkie zmiany, z zastrzeżeniem wyjątków w niniejszej umowie, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdp.opoczno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Opocznie, 26-300 Opoczno, ul. Rolna 5.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Opocznie, 26-300 Opoczno, ul. Rolna 5, pokój nr 1 (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, o ile ustawa Pzp lub niniejsza SIWZ nie stanowi inaczej, Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazanych faksem lub drogą elektroniczną każda ze stron, na żądanie drugiej, potwierdzi niezwłocznie. W przypadku nie otrzymania potwierdzenia, wydruk z transmisji faksu bądź wysłania e-maila będzie uznany za jednoznaczny z faktem otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie